Varasin kuitenkin laskuajan hyvissä ajoin tapahtuvaksi 11. toukokuuta klo 08.00!
Runkoa olin "myllyttänyt" jo aiemmin ja kannenkin olin pessyt Star Briten Deck Cleaner -aineella, joten siirryin veneen alle hommiin.
Uusi akselisinkki löytyi varastosta. Käytin sitä akselitiivisteen remontissa viime kesänä! Vanha sinkki oli jonkin verran kulunut. Ehkä sillä olisi kuitenkin voinut jatkaa vielä kauden.
Vanha sinkki ja vuoden varastossa ollut uusi sinkki. |
Sinkille kiiltävä kiinnityspaikka. |
Sinkin kiinnitän aina Loctiten lukkoliimaa käyttäen, jottei tärinä löystytä muttereita.
Uusi sinkki asennettuna |
Veneen perätason teak-pinnoite oli epätasainen. Päätin hioa sitä tasaisemmaksi. Ilmeisesti epäkeskohiontakoneeni ei olekaan niin hyvä kuin luulin, sillä hionta oli melko työläs homma. Käytin karkeutta 80 ja Boschin hiomapaperilaikkoja. Tarkoitukseni ei ollut hioa täysin uutta pintaa, vaan tasoittaa epätasaisuus.
Perätason tiikki hiottuna ja riittävän kaukaa kuvattuna. |
Owatrolin pesuaineella pestyä tiikkiä. |
Kylki sentään kiiltää kaiken työn jälkeen! |
Vielä ennen laskua tein pienen paikkamaalauksen pohjaan. Blakes Cruisingilta löytyi sama vihreä sävy, jota pohjassa oli jo valmiiksi.
Kaiken tämän jälkeen kansi oli jälleen mustassa pölyssä. Suomenojan voimalaitos ja sorakenttä rankaisivat! Tännekö luksusasuntoja???
Suunnitelman mukaisesti veneemme laskettiin 11.5. klo 08.00! Ajoin veneen samantien Suomenojalta varsinaiseen kotisatamaan ja lähdin töihin.
MF 925 kotisatamassa! |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti